Skip to content

Medicinska škola

„Dr Andra Jovanović”

Šabac

Medicinska sestra – tehničar

Smer medicinska sestra – tehničar u Medicinskoj školi „Dr Andra Jovanović“ je najstariji smer i postoji od njenog osnivanja daleke 1946. godine.

Školovanje za ovo odgovorno i humano zanimanje traje četiri godine. Kvalitetan plan i program rada omogućuje sticanje dobrog opšteg i stručnog znanja. Nastava se izvodi u učionicama škole, najsavremenijim kabinetima za zdravstvenu negu, ali i nastavnim bazama van škole kao što su: Opšta bolnica, Dom zdravlja, Gerontološki centar…

U kabinetima zdravstvene nege omogućeno je izvođenje brojnih sestrinskih procedura, zahvaljujući najsavremenijoj opremi i savremenim didaktičkim medijima, koji nastavu čine očiglednom, a učenicima daju dobru osnovu za samostalan rad i dalje usavršavanje. Sprovođenje samih sestrinskih procedura u kabinetima zdravstvene nege potkrepljeno je savremenim didaktičkim medijima za opštu i specijalnu negu, a to su lutke za negu bolesnika, mulaži za supkutano, intramuskularno i intravensko davanje injekcija, vađenje krvi, setovi za endotrahealnu intubaciju, pulsni oksimetar, EKG aparati, aparati za određivanje šećera u krvi i didaktički mediji posebne namene, odnosno potrošni pribor i materijal koji se svake godine nabavlja i obnavlja u potrebnoj količini.

Pored svih savremenih uslova rada i opreme kojom naša škola raspolaže, možemo se pohvaliti stručnim nastavnim kadrom koji učenicima pruža kvalitetno znanje, kako teorijsko, tako i praktično.

Kroz različite predmete, pre svega usko stručne, učenici ovog smera se edukuju za ukazivanje prve pomoći povređenim licima, sprovođenje postupka prijema i otpusta bolesnika, obavljanje zdravstvene nege, sprovođenje medikamentoznog lečenja bolesnika, dijagnostičko-terapijskih procedura, edukaciju i zdravstveno vaspitni rad, kako bolesnih tako i zdrave populacije u cilju unapređenja zdravlja i sprečavanja bolesti. Obavezni  stručni predmeti koji se izučavaju tokom školovanja, pored opšte obrazovnih predmeta su: anatomija i fizilogija, prva pomoć, latinski jezik, zdravstvena nega, higijena i zdravstveno vaspitanje, mikrobiologija sa epidemiologijom, psihologija, patologija, farmakologija, medicinska biohemija,  medicinska etika, interna medicina, hirurgija, neurologija, ginekologija, infektologija, zdravstveno vaspitanje, pedijatrija, psihijatrija i drugi.

Ključni predmet ovog smera jeste zdravstvena nega, koja se izučava tokom sve četiri godine školovanja kroz teoriju, vežbe i nastavu u bloku. Koncept predmeta se odnosi na izučavanje različitih vrsta nege – opšte i specijalne nege bolenika, kroz modularanu nastavu, kao i zdravstveno vaspitanje bolesne i zdrave populacije i urgentna stanja u medicini. Svrha  modularne nastave jeste da se određena nastavna celina raščlani na komponente. To podrazumeva da se u različitim razredima školovanja izučavaju različite oblasti zdrastvene nege bolesnika. U početku školovanja akcenat je na higijeni bolesnika i bolesničke postelje, komunikaciji sa bolesnikom, rukovanju sterilnim materijalom, zatim se nadovezuje na sprovođenje sestrinskih procedura – dijagnostičkih i medikamentoznih, a u 3. i 4. razredu dopunjuje primenom naučenih postupaka u praksi. Bitna činjenica je i da se časovi usklađuju tako da vežbe prate časove teorije, što učenicima omogućava bolje povezivanje i olakšava učenje.

Što se tiče vannastavnih aktivnosti škole, u okviru ovog smera od 2002. godine postoji sekcija zdravstvene nege, koja se godinama održavala samo na školskom nivou, a od 2010. godine i na republičkom nivou. Sekcija podrazumeva pripremu učenika za  takmičenje u izvođenju dijagnostičkih i terapijskih sestrinskih procedura, gde učenici pokazuju svoje veštine, znanja i umenja.  Pored ove sekcije, godinama unazad postoji i sekcija prve pomoći, kao i sekcija realističkog prikaza. U okviru sekcije prve pomoći učenici se dodatno edukuju da ukažu prvu pomoć povređenom ili obolelom, dok se u sekciji realističkog prikaza učenici bave šminkanjem povreda ili stanja na vrlo realističan način. U okviru svih sekcija,  na školskim i republičkim takmičenjima, naši učenici postižu zavidne rezultate.

Po završetku školovanja i sticanja diplome medicinske sestre- tehničari  omogućava se nastavak školovanja na visokim školama  i akademskim studijama zdravstvene nege, Medicinskog, Stomatološkog, Farmaceutskog fakulteta, ali i na gotovo svim fakultetima prirodnog i društvenog usmerenja. Ukoliko se ipak opredele za zapošljavanje odmah po sticanju diplome sa svojim stručnim kompetencijama i profesionalnim veštinama se zapošljavaju u bolnicama, klinikama, domovima zdravlja, ustanovama za negu i lečenje dece i starih osoba, rehabilitacionim centrima i banjama, pri kućnoj nezi i lečenju, odnosno u gotovo svim državnim i privatnim zdravstvenim institucijama, kako u našoj državi tako i inostranstvu.