Školski pedagog
Poslove školskog pedagoga obavlja Biljana Ercegovčević, diplomirani školski psiholog – pedagog i diplomirani geštalt psihoterapeut, sa nacionalnim (od Saveza društava psihoterapeuta Srbije) i evropskim sertifikatom ( EAGT – The European Association for Gestalt Therapy).
Programske zadatke, koji su samo orijentaciono dati, obavlja na sopstven, kreativan i inovativan način. Aktivan je član svih stručnih organa u Školi. Koordinator je Aktiva za razvojno planiranje (treći mandat), Medijatorskog tima, Tima za pedagoško-instruktivni rad. Član je Tima za bezbednost i zaštitu učenika, a aktivnu podršku daje Timu za inkluzivno obrazovanje i dodatnu podršku učenicima, Timu za samovrednovanje, Timu za humanitarne aktivnosti i Timu za karijerno vođenje. Učestvuje u radu mnogih školskih komisija. Učesnik je u izradi svih najvažnijih dokumenata Škole.
U realizaciji nastave pedagog daje značaj unapređivanju nastavnog procesa, pre svega kroz uvođenje novih nastavnih metoda ( npr. aktivnog učenja, kritičkog mišljenja, multimedijalnog pristupa času), ali i unapređivanju načina ocenjivanja učenika, obuci nastavnika za ocenjivanje, za izradu testova znanja i sl. Aktivno učestvuje u didaktičko-metodičkom pripremanju i realizaciji nastave svih nastavnika, posebno pripravnika, njihovih mentora, nastavnika sa nenastavnih fakulteta i saradnika u nastavi (lekara, farmaceuta, stomatologa i sl.). Pedagog učestvuje u izradi i prisustvuje izvođenju kako uglednih, tako i redovnih časova i ima razvijenu saradnju sa kolegama. Nekoliko godina je bila profesor psihologije, kao i profesor građanskog vaspitanja.
Ipak, psiholog-pedagog u svom radu ističe kao prioritet rad sa učenicima, koji se odvija na više različitih nivoa: kroz individualni ili grupni savetodavni i/ili terapijski rad s učenicima koji imaju različite vrste problema, kroz organizaciju, edukaciju učenika za rad Učeničkog parlamenta (osnivač je Saveta učenika 1998. godine, koji je bio preteča Učeničkom parlamentu); autor je i jedan od realizatora programa profesionalne orijentacije, zdravstvenog vaspitanja, prevencije neprilagođenog ponašanja, vaspitanja za humane odnose među polovima; organizuje psihološko-pedagoške edukacije učenika, kroz tribine i ČOS-ove učestvuje u ispitivanju opštih i specijalnih sposobnosti, motivacije za učenje, osobina ličnosti, vrednosnih orijentacija, profesionalnih usmerenja. Bila je organizator i realizator Projekta GTZ-a i Pedagoškog društva Srbije „Vršnjačka medijacija-transformacija konflikata“ tj. edukovala je učenike i nastavnike za nenasilnu komunikaciju i medijaciju. Kao rezultat tog kontinuiranog rada u Školi funkcioniše Medijatorski tim učenika i nastavnika od 2008. godine. Takođe, pedagog se bavi i edukacijom vršnjačkih edukatora i u saradnji sa njima realizuje teme „Diskriminacija obolelih od AIDS-a“, „Promocija medijacije“ i „Nasilje u adolescentskim vezama“. Intenzivan rad sa učenicima je nastavljen i u toku pandemije, putem Gugl učionice, Skajp susreta, stranice na Fejsbuku „Psiholog Medicinske škole „Dr Anra Jovanović“ Šabac. Razvijena je saradnja sa odeljenjskim starešinama oko rešavanja aktuelnih problema učenika.
Deo kvalitetnog vaspitnog uticaja na učenike je svakako i saradnja sa roditeljima. Pedagog je sprovodi na nekoliko različitih nivoa: kroz individualni savetodavni rad sa roditeljima, učešće u radu odeljenjskih roditeljskih sastanaka pri razrešavanju problema u funkcionisanju učenika, organizovanje opštih roditeljskih sastanaka i tribina, u cilju psihološko-pedagoške edukacije roditelja (npr. tribine na temu „Kako slušati dete da bi vam se obraćalo“, „Roditeljski autoritet“, „Odlike adolescentnog perioda“, „Narkomanija“, „SIDA“, „Daj mi pedalj zemlje na koji ću da stanem pa ću svet pokrenuti“, „Ljubav i granice“, stručni skup o saradnji škole i porodice, i sl.). Intenzivan rad sa roditeljima je nastavljen i u toku pandemije, putem Gugl učionice, Skajp susreta, stranice na Fejsbuk „Psiholog Medicinske škole „Dr Anra Jovanović“ Šabac“, telefonskih poziva…
Prioritet u radu pedagoga je i kontinuirani rad na razvoju svog profesionalnog identiteta, kroz različite vidove stručnog usavršavanja . Ranijih godina je učestvovala u radu Republičke sekcije nastavnika psihologije, Republičke sekcije stručnih saradnika. Bila je član Društva psihologa Srbije i Pedagoškog društva Srbije.
Od 2007. godine bavi se realizacijom akreditovanih seminara za prosvetne radnike, najpre preko PDS, a potom za CSU Šabac. Od 2013. osnivač je i član Udruženja za podršku vaspitanju i obrazovanju „ODSTAR“ iz Šapca, koje se bavi akreditacijom i realizacijom seminara i stručnih skupova. Biljana Ercegovčević je autor dva akreditovana seminara: „Adolescent i stilovi kontakta u porodici – obuka za rad sa učenicima i roditeljima“ i „Unapređivanje emocionalnog zdravlja u školi – moć emocionalne inteligencije“. Koautor je šest akreditovanih seminara: „Odeljenjski starešina kao promoter participativnih prava učenika“, „Odeljenjski starešina kao posrednik u konfliktima učenika“, „Autoritet, ta teška strana reč“ , „Ne možeš sve sam – razvijanje unutrašnje i spoljašnje mreže podrške“ „ Mi i oni“ i „Nevidljivo vaspitanje“. Koautor je i realizator i dva stručna skupa: „Saradnja škole i porodice“ i „Informisanje u školi“.
Na kraju , potrebno je istaći i saradnju psihologa-pedagoga sa mnogim stručnim institucijama u gradu i šire, stručnim aktivima okruga, Zajednicom medicinskih škola, Zdravstvenim centrom u Šapcu, Kliničkim centrom u Beogradu, Zavodom za javno zdravlje, Nacionalnom službom za zapošljavanje, Centrom za socijalni rad u Šapcu i šire, PU Šabac, Tužilaštvom, Visokim školama i fakultetima, Kulturnim centrom i sl. Zbog raznolikosti i specifičnosti aktivnosti kojima se bavi, često je sarađivala sa lokalnim i nacionalnim medijima.